marți, 21 decembrie 2010

*SUNT UN PACATOS, PARINTE!*

La parintele Vintila 
Vine-Arvinte, cam sfios 
Si se roaga: - Fie-ti mila 
De un suflet pacatos! 

Chiar in saptamina mare 
Cind tot omul e smerit 
Si posteste cu-ndurare, 
Uite, am pacatuit ! 

Ai furat ? intreaba popa 
Nu prea sfinte! Fara vrere 
M-am dat raului si hopa 
In gradina c'o muiere ! 

-Vai de mine, vai de mine... 
Greu pacat ai savirsit... 
Insa daca-mi spui cu cine, 
Poate vei fi mantuit. 

-Nu pot, a raspuns Arvinte 
Sa-mi fac chinul si mai greu 
Nu pot s-o divulg Parinte 
Ca ma bate Dumnezeu ! 

......Era'nalta si frumoasa, 
Parul blond si ochi de jar, 
Gura dulce,voluptoasa, 
Dintii de margaritar.... 

-Nu cumva ai fost cu Tantzi 
Din Smirdan, de peste drum ? 
-Nu pot s-o divulg ca Domnul 
Ma trazneste chiar acum ! 

.....Si-avea flori la cingatoare, 
Trup de crin imbobocit, 
Mijlocel de fata mare, 
Numai buna de iubit... 

-Poate-ai fost cu Mitza Creatza 
Cea usoara ca un fulg ? 
-Cere-mi tot, ba chiar si viata, 
Insa nu pot s-o divulg ! 

......Durdulie, 'mbujorata, 
Numai cintec, numai joc, 
Cind te-a strins in brate-odata, 
Ai simtit in vine foc ! 

-Mai Arvinte-ai fost cu Leana 
Care sade pe Neptun ? 
-Oh! Degeaba-mi zgindari rana, 
Fiindca tot nu pot sa spun ! 

.....O comoara tainuita, 
Fruct in dragoste scaldat, 
Toata plina de ispita, 
Toata plina de pacat! 

-Bine,du-te ,mediteaza, 
Si vii miine mai dispus, 
Domnul sa te aibe-n paza! 
-Sarut dreapta ! Si s-a dus . 

Ajungind in colt, ca vintu' 
S-a-ntilnit cu Calistrat 
Care ntreba: -Ei, Prea Sfintul 
De pacat te-a dezlegat ? 

-Inca nu ! raspunse Arvinte 
Foarte vesel si vioi, 
Dar aflai de la Parinte* 
Inca trei adrese noi !*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu